スポンサーサイト
Cause I’m a pitbull
決して、ピットブルについての論争に

参加したいわけではありませんが

人間が自分たちの娯楽のために

完成させた犬種であることはまちがいないのでしょう


海外の人と ピットブルの話をすると

「あなたの国で いまだに行われている土佐闘犬についてどう思う?」

と必ず、聞かれます

そして言葉に詰まってしまいます



こんな歌があるのを知りました



PIT BULL BLUES by John Shipe

People see me walking down the street they all run and hide.
I used to take it personally now I take it in strides.
I got nothing against no one I wouldn’t hurt a fly.
People seem to think I’m mean and here’s why, and here’s why

I’m a pitbull,
A big brown red nose pitbull,
A tooth baring muscle bound pitbull,
l I look like I can tear the seal off a loco motive freight train.

People park three spaces away when I’m waiting in the car.
All the kids in the neighborhood they never walk through my yard.
And there’s a rumor floating around the county that I ate three cats.

But I swear from the bottom of my K9 heart I didn’t do that.
Nooo I didn’t do that.

But I’m a pitbull,
A big brown red nose pitbull,
A tooth baring muscle bound pitbull,
I look Like I can dig a hole through a concrete wall.

yaaa.

I got these pitbull blues,
All I want to do is sniff your shoes.
I aint no killer hound
Though I’m the friendliest dog in town.

The shear sound of my bark can break through artic ice.
Deep down I’m a pussy cat, I’m just trying to be nice.
In case you didn’t notice I’m wagging my tail at the speed of light.
But no matter what I do I’m accused of looking for a fight.

yaaa

Cause I’m a pitbull,
A big brown red nose pitbull,
A tooth baring muscle bound pitbull,
I look like I can crush a cannonball with my jaws


人間と一緒に 幸せに楽しく暮らせるわんこが1頭でも多く増えることを

心から願っています


 
う~ん、私、犬の好み的には、やっぱりピットブル好きです
Help The Pitz Be Hero
見られましたか?(涙)
日本、アメリカにかかわらず、犬の飼い方を間違ってる人が
まだまだ、いっぱい居て、悲しくなりますね
助ける・・・アメリカの寄付が大きいのは、税金対策と聞きます
税金対策でもいいから、日本人も、頑張って、正しい保護施設、作って欲しいですね!
(珍しく、真面目な、発言でした)
☆ハナの母さーん☆
わたしも今回のアメリカ修行で、ピットブル好きになりました!
Help The Pitz Be Hero
見せていただきました。。。(ため息。。)
サンフランシスコ地区でも、ピットブルのレスキューNPOがあります
http://www.badrap.org/rescue/index.cfm

人々の動機はどうあれ、寄付が犬たちを救うことができるのは、現実ですよね
日本でも、全体的な意識がもっと高くなってほしいです

おかえんなさーい[絵文字:e-265お疲れ様でした~e-420]
私もぶさ可愛いピットブルって好きですe-265
数年前にピットブルとダックスのミックスのコを見ました。とっても大人しくて
良い子でした。環境と飼い主さんとの良い関係で(家庭環境、これは人間も同じですね)良くも悪くもなるのでは。。とかねがね思います。。。ドイツでは犬を見れば飼い主のレベルがわかる。。なんて言われていますが~。ちょっと ドキッとしますけど ある程度反映されているかもしれませんね。
☆ラソママさーん☆
ただいまでございます~♪

あ、ここにもピットブルファンがいましたぁ~
まさに!ぶさ可愛いですよね
確かに、飼育環境によってどんな子も影響を受けて
性格形成されますよね
ピットブルってとても頭よくって、甘えたちゃんなんだそうですよ
コメントの投稿
secret



